Als ondernemer dien je te alle tijde vooruit te kijken. Welke stappen ga je zetten om je bedrijf weer verder te laten groeien?
Hoe kun je bestendig groeien met je bedrijf?
Een product of dienst met toegevoegde waarde heeft veelal weinig reclame nodig om een groei door te maken. Mond-op-mond reclame zorgt bij een bewezen product of dienst automatisch voor groei. De uitdaging voor een bedrijf ligt in het doormaken van een bestendige groei, om zo keer op keer toegevoegde waarde te kunnen blijven leveren.
Toegevoegde waarde kan alleen maar geleverd worden indien in een (latente) behoefte van de klant voorzien wordt. Omdat deze behoeftes kunnen verschuiven is het belangrijk om maximaal verbinding te blijven houden met de klant, zodat de bakens van een bedrijf op tijd verzet kunnen worden.
Financiering
Bij de groei van een bedrijf doen er zich veelvuldig financiële uitdagingen voor. Vaak dienen er investeringen plaats te vinden alvorens er omzet gegenereerd kan worden. Het is daarom van belang dat van tevoren bekeken wordt of groei plaats kan vinden met de huidige werkkapitaalpositie, of dat er vanuit een externe partij financiële middelen aangetrokken dienen te worden.
Groeifase
In een groeifase verandert er veel binnen het bedrijf. Zo kan groei ook een aantal risico’s met zich meebrengen, zoals debiteurenrisico of de kans op arbeidsongeschiktheid van het personeel. Naarmate een bedrijf groeit dienen maatregelen genomen te worden om deze risico’s te beperken. Hiermee wordt een bestendige en verantwoorde groei gerealiseerd. Om die groei goed te begeleiden zijn financiële middelen, structuur en een plan benodigd.
Meer weten over wat NH Adviseurs voor je kan betekenen bij groeiambities? Neem contact op met één van onze adviseurs via telefoonnummer 0492 – 50 53 00. Wij denken graag met je mee!