In de praktijk trekken ondernemers soms achteraf de conclusie: ‘Dat had anders gekund’ of ‘Mocht ik het overdoen, dan had ik het anders gedaan’. Achteraf is het altijd gemakkelijk praten. In ieder geval kunt u ervan leren.
We komen het ook vaak tegen in de bedrijfsprocessen. Er wordt dan niet de optimale klantwaarde geleverd bijvoorbeeld omdat de kwaliteit, doorlooptijd en/of kosten niet optimaal zijn.
Het kritisch beoordelen van bedrijfsprocessen helpt u als ondernemer om dergelijke verspillingen tegen te gaan. Maar hoe pakt u dit aan?
Procesoptimalisatie begint vaak met het analyseren van processen, het vaststellen van knelpunten en het aandragen van verbeteringen. Onze ervaring leert dat processen na verloop van tijd vervagen, waardoor veel toegevoegde waarde blijft liggen.
Een kwalitatief sterk plan en goede begeleiding tijdens een dergelijk traject vergroten de kans van een succesvolle procesoptimalisatie. Bij NH Adviseurs hebben wij daar veel ervaring mee.
Wilt u ook weten hoe u verhoging van kwaliteit en verlaging van doorlooptijd en kosten kan realiseren? Neem dan contact op voor een vrijblijvende afspraak!