Nederlanders willen ook na de coronacrisis meer thuis blijven werken. Structuur en duidelijkheid is dan erg belangrijk.
In veel organisaties zie je de uitvoering van taken en verantwoordelijkheden geleidelijk in de tijd verschuiven. Dit levert vaak geen zichtbare problemen op zolang de flow erin zit en er geen onverwachte zaken gebeuren. Echter wanneer er uitdagingen zijn of de spreekwoordelijke emmer overloopt, ontstaat er discussie over de vraag bij wie de taak en/of verantwoordelijkheid nu eigenlijk thuishoort.
Voorkomen is beter dan genezen.
Toets periodiek in hoeverre dat de taken en verantwoordelijkheden nog helder zijn en nog uitgevoerd worden zoals afgesproken en maak dit bespreekbaar bij de medewerkers. Om onduidelijkheden te voorkomen is het zaak om dit vast te leggen. U kunt dit op verschillende niveaus aanvliegen, per persoon, per functie, per afdeling maar bijvoorbeeld ook per proces.
Weet u niet goed hoe u dit aan moet pakken en bent u benieuwd hoe NH Adviseurs u hierin kan ondersteunen? Neem contact op met één van onze adviseurs. Wij helpen u graag verder.